کد خبر 423754
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت: براساس آمارهای موجود بالغ بر ۴۵ هزار شهید تاکنون پیدا، شناسایی و تحویل خانواده آنان شده است و باید کار جستجوی حدود 6000 شهید دیگر در خاک عراق پیگیری شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار سید محمد باقرزاده در حاشیه اجلاس مفقودین ایرانی و عراقی گفت: عراقی ها نیز از زمان جنگ با ایران هنوز 52 هزار مفقود دارند که با کمک ایران در بخش های مختلف، کار یافتن آنان هم پیگیری می شود.

وی افزود: بعد از اخراج اشغالگران آمریکایی و انگلیسی از عراق، کمیته سه جانبه ای با حضور نمایندگان ایران، عراق و صلیب سرخ برای حل مسائل انسانی باقی مانده جنگ تحمیلی تشکیل شد که پیشرفت های خوبی داشته است.

باقرزاده گفت: نتیجه تلاش های ما در حوزه جستجوی شهدای ایرانی به یافتن 1410 شهید و 2800 نفر از کشته شدگان عراقی از سال 1390 تاکنون انجامیده است.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس در تداوم هماهنگی ها و تسهیل فعالیت جستجو و نحوه پشتیبانی از این عملیات انسانی، هر سال یک بار و کمیته مربوط به آن هر چند ماه یک بار تشکیل می شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت: بر اساس زمان بندی تعیین شده، این اجلاس برگزار می شود تا عملیات جستجوی مفقودین به سرانجام برسد.

وی درباره شهدای غواص تازه پیداشده نیز افزود: ان شاءالله هفته آینده درباره مدارک اسارت و به شهادت رساندن آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

*صداو سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آرش ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    یکی ازاین شهیدان شهیدماست.....شهیداحمدحاتمی که بیش از30سال است که چشمان مادرش بردرب خانه برای بازگشتش خیره مانده....یادوخاطره اش گرامی
  • حسن سلیمی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مشرق جان سلام یک خواهش از محضرتون داشتم اینکه سلام بنده را به سردارباقرزاده برسونید حقیر از بسیجیان یا بهتر بگویم از فراموش شده گان هستم به هر حال روزی روزگاری در اطلاعات عملیات لشگر 25 کربلا انجام وظیفه می نمودم با سابقه حضور 5 ساله از جبهه مریوان گرفته تا فاو شلمچه کربلای ایران و در نهایت تابستان 67 خلیج همیشه فارس جزیره لارک تنگه هرمز با گمنامان تیپ تکاوردریای 30 القارعه و از بابت توفیق بسیجی شدن و ترکش خصم زبون را بر تن داشتن و به هنگام درد کشیدن ،خیس شدن چشمای نازنین دخترم را شاهد هستم خدای مهربون را شکر گزارم -خب خواهش بنده اینکه گروه تفحص پی گیر شهدای جاده ارتباطی به کارخانه نمک ام ااقصر سه راهی مرگ و دریاچه حاشیه آن جاده باشند که قتلگاه بسیجیان شهید در اردیبهشت 65 عملیات صاحب الزمان (عج)میباشد .خودم اگر باشم با سر وجان وجب به وجب آنرا در اختیار گروه تفحص خواهم گذاشت درود بر روح پرفتوح همه عاشقان بسیجی شهید آنان که قهرمانانه رفتند تا امروز من و تو در آرامش باشد . با احترام حسن سلیمی روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس